пʼятницю, 1 лютого 2019 р.

Визначення змісту предметних компетенцій та компетентностей на уроках англійської мови. Конструювання завдань для компетентнісного розвитку .


Визначення змісту предметних компетенцій та компетентностей на уроках англійської мови. Конструювання завдань для компетентнісного розвитку .

З процесом глобалізації у світі англійська мова стає однією із найбільш вживаних мов через свою політичну, військову, наукову, технологічну та культурну потужність, які має англо-американська нація. У процесі глобалізації англійською мовою почали спілкуватися та вивчати майже у всіх країнах світу, і кількість людей, які розмовляють англійською, збільшується кожного дня. Тому, за нових обставин, стає необхідним модифікувати норми та моделі англійської мови.

      Розвиток міжнародних зв’язків, вихід України до європейського та світового простору змушують розглядати іноземну мову як важливий засіб міжкультурного спілкування. Тому в свою чергу суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми. Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної загальноосвітньої школи, головне завдання якої—підготувати  компетентну особистість, здатну знаходити правильне рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому—і  професійних ситуація.
      Для того щоб зрозуміти особливості формування компетенцій на уроках англійської мови в початковій школі нам необхідно розібратися з такими поняттями як В«компетенціяВ» і В«компетентністьВ», дати їм визначення
      
      Визначення компетентності знаходимо в Державному стандарті базової та середньої освіти. Компетентність — набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
    Предметна компетенція – це сукупність знань, умінь і характерних рис у межах предмета, що дозволяє особистості виконувати певні дії через власне ставлення.
До ключових компетенцій належать:
*    Спілкування державною мовою
*    Спілкування іноземними  мовами
*    Математична компетентність
*    Основні компетентності у природничих науках і технологіях
*    Інформаційно – цифрова компетентність
*    Уміння вчитися впродовж життя
*    Ініціативність і підприємливість
*    Соціальна та громадянська компетентності
*    Соціальна та громадянська компетентності
*    Обізнаність та самовираження у сфері культури
*    Екологічна грамотність і здорове життя
До ключових предметних компетентностей англійської мови належать
*    Ціннісно- смислова компетенція
*    Загальнокультурна
*    Навчально- пізнавальна
*    Інформаційна
*    Комунікативна
*    Соціально – трудова
*    Компетенція особистісного самовдосконалення
  У формуванні ключових компетентностей учнів загальноосвітніх шкіл, значиму і провідну роль відіграють педагогічні працівники. Від їх предметно-методичної, психологічної, інформаційно-комунікаційної, загальнонаукової, загальнокультурної компетентностей у значній мірі залежить професійна та життєтворчакомпетентність учня загальноосвітнього навчального закладу.
Управління власною діяльністю веде до підвищення або модифікації рівня компетентності людини.
    Незаперечним є те, що сам вчитель, як мінімум, має володіти тими компетенціями, яких навчає дітей. Базова компетентність вчителя полягає в умінні  організувати заняття, створити невимушене доброзичливе, розвивальне середовище, в якому стає реальною можливість досягнення освітніх результатів учня, сформульованих як ключові компетенції. Вчителю важливо вміти організувати навчання так, щоб воно стимулювало інтерес, бажання разом думати і дискутувати, ставити оригінальні питання та оцінювати нестандартні ситуації, проявляти незалежне креативне мислення, формулювати ідеї, висловлювати різноманітні точки зору. Важливо, щоб це мотивувало учнів до нових, на сходинку вищих здобутків та інтелектуального зростання. Вчитель має налаштуватися на пошук та закріплення позитивної динаміки на шляху до формування компетентності учнів.
      При підготовці до кожного уроку мені як вчителю необхідно визначитись з предметними та ключовими  компетентностями    як до уроку в цілому так і  до кожного етапу окремо.
  Отже я як розвиваю ключові та предметні компетенції  на уроках англійської мови
*    Спілкування державною мовою – на уроках намагаюсь використовувати українознавчий компонент у всіх видах мовленнєвої діяльності
1)    Look and say

*    Спілкування іноземними мовами та уміння вчитися упродовж життя - реалізую через предметні компетенції зокрема учні визначають комунікативні потреби, сміливість у спілкуванні іноземною мовою
                                                                       



*    Основні компетентності у природничих науках і технологіях описують іноземною мовою природні явища предмети
Listen and point




*    Інформаційно – цифрова компетентність – під час вивчення іноземних мов використовую спеціальні аудіо записи відео мультфільми   





*    Ініціативність і підприємливість – учні вчаться презентувати ссебе і створювати тексти інземною мовою
1)    Намалюй себе і розкажи  

*    Соціальна та громадянська компетентності – учні співпрацюють один з іншими на результат, спілкуючись іноземною мовою

 

*    Обізнаність та самовираження у сфері культури – порівнюютьта оцінюють мистецькі твори
1)    Listen and sing
*    Математична компетентність- використовують логіко- математичний інтелект для розв’язання комунікативних проблем



*    Екологічна грамотність і здорове життя

-         Яка із цілей є основною у навчання при компетентнісно – орієнтованому уроці?
*    Навчально
*    Практична
*    Розвивальна
*    Виховна
-       (Практична). Тому при підготовці до кожного уроку, при розвитку будь якої компетенції слід враховувати практичне застосування отриманих знань учнями

                                                               В середині нас криються
                                                                             потенційні творчі можливості , й
                                                                             ми повинні працювати щосили ,
                                                                          щоб розкрити цей потенціал.
                                                                                Мартін Лютер Кінг

Немає коментарів:

Дописати коментар

Professions of family member 5 form

Topic : Professions of family member   Learning outcomes to practice the name of profession; to present a grammar _s; -es in present...